Publicerad i Foton, Jax, Lydnad, Tee

Sandra <3 inomhusträningshallar

Jag har som vanligt varit lite skeptisk till sånna här nymodigheter som tex inomhusträningshallar.. Efter att ha glassat runt i Väsbyhallen på valpträffen och mått alldeles prima ändrades min åsikt radikalt. I lördags hade därför jag och Lina bokat tid här i Norrköping, hos Hundens Hus, en betydligt mindre hall men för att en person i taget skulle träna lydnad fungerade den perfekt. Fyra hundar och två timmar glassandes runt i raggsockor.. Vi trivdes fint kan jag lova.

DSC_1291

BILDER FRÅN DAGEN

Duktiga hundar på alla sätt! Jag har försökt träna om Jaxons hela attityd till själva lydnaden och detta har gett resultat. Han är betydligt tystare och har lättare att gå avslappnat i fotposition. Jag har jobbat mycket med godis och uthållighetsträning. Lilla Tee jobbar vi på med att kunna sitta i fotposition längre stunder, pysslar lite lätt med fjärrdirregering samt konstaterar att vårt grymma ställande har resulterat i att hon inte längre kan ligg 🙂 Öva öva öva. Vi körde med Linas hjälp hennes grymma inlärning på apportbocken och det blir bara bättre och bättre. Metoden bygger helt på TIMING och med andra ord massvis med träning för mig!!!

DSC_1307DSC_1327
En MaxonJaxon med fart och fokus och en Tessla Vessla med bra klipp i gripandet!!!

Jag känner mig riktigt lydnadssugen för tillfället och bara längtar tills vårens tävlingar. Tee har den här fantastiska egenskapen som kallas ”av-och-på knapp”, i alla andra situationer är hon nästan enbart PÅ men i lydnaden kan man få fram sån fin koncentration och engagemang!

DSC_1365DSC_1333

Tack Lina för superbra träning! Så glad när vi tränar eller bara umgås med vår fina flock.

DSC_1303DSC_1316
Lina och hennes fina Allan och Rut!

DSC_1339 GLÄDJE ❤

En reaktion till “Sandra <3 inomhusträningshallar

  1. Stort tack själv Sandra! Risken med inomhushallar känns som att man blir så bortskämd att man inte vill vara ute alls sedan : ) Verkligen duktiga hundar, alla fyra bjöd på koncentration, fina saker och humor!

Lämna en kommentar